DIY (направи си сам) проект- 3

Сетих се, че имам един текущ хоби-проект, който правя за децата и мога да споделя тук с малко снимки. Един от добрите педагогически съвети, който чух миналата година тук е, че за децата е полезно да визуализират събитията, които са им се случили или им предстоят и е добра идея да се направи колаж със снимки или рисунки, който да се използва, за да се разговаря с детето.
Веднъж, когато ми се наложи да отида до България само с малкия син и да оставя големия в Дания за 2 седмици с баща си, направих един такъв колаж, в който "разказах" със снимки и изрезки, че мама и бебето отиват със самолет при баба, но ще се върнат и батко пак ще си играе с бебето и пак всички ще бъдем заедно. Понеже имаме ламинираща машина, ламинирахме листа и с мъжа ми обяснявахме на големия син няколко дни предварително по колажа какво ще се случи в скоро време. Докато бях в България и говорехме по телефона, сина ми ползваше колажа и се опитваше да обяснява на съпруга ми отделните снимки, както и по думите на мъжа ми, целувал мойта снимка и на малкото си братче. Като се върнахме, всичко тръгна по нормалному по-бързо отколкото си го представях и големия син не ми се сърдеше, че ме е нямало, което ме убеди, че наистина колажът е помогнал и трябва да продължим с идеята.

Сега имаме една цяла папка с ламинирани колажи и постоянно я попълваме с нови листа, и не само големия, но и малкия син се сещат да я искат от време на време и да обясняват картинките:



Ето как изглеждат отделните колажи- освен снимките, в празните пространства залепвам и изрезки от рекламни брошури или детски стикери:





Толкова сме запалени по идеята, че не само купувам детски стикери като тези




но и през седмица-два изрязвам и запазвам подходящи снимки на детски играчки и герои от рекламните каталози, или други снимки от обикновените каталози като кораби, животни и т.н.




Като имам повече време, дори ги подреждам в отделна папка, като леко ги залепвам върху листята, така че да мога да ги отлепя, като реша да ги използвам. По този начин ми е по-лесно да включа големия син при правенето на колажа, защото може да си избере коя картинка да включим- иначе в "насипно състояние" изрезките бързо стават обект на игра и започват да хвърчат под масата и навсякъде.



Като съберем нови снимки- от почивка, например, ги изпечатваме на принтер, защото са по-удобни за ламиниране в сравнение с обикновените снимки:




Ами, това е- надявам се да опитате и вие. :-)

Няма коментари: